مسابقه ای به مناسبت ماه مبارک رمضان

روز پنج شنبه مورخه 96/03/25 در سالن رزمی حجاب مسابقه ای انتخابی تیم شهرستان برگزار گردید که از نفرات اول و مستعدد جهت شرکت در اردوی تیم شهرستان دعوت بعمل آمد.



تاريخ : جمعه 26 خرداد 1396 | 1:43 | نويسنده : سیروان کرمی |
ووشوی دیواندره خانه می‌خواهد
جوانان دیواندره‌ای به دلیل استعدادهای فردی که در وجود آنهاست در رشته‌های قدرتی و رزمی مانند ووشودر کشور موفقیت‌های فراوانی به‌دست آورده اند...

1396/03/30

جوانان دیواندره‌ای به دلیل استعدادهای فردی که در وجود آنهاست در رشته‌های قدرتی و رزمی مانند ووشودر کشور موفقیت‌های فراوانی به‌دست آورده اند. برای بررسی بیشتر درباره فعالیت ووشوکاران دیواندره ای گفت و گوی همشهری را با «سیروان کرمی» مربی و یکی از قهرمانان رشته رزمی «ووشو» می‌خوانید.

رشته ووشو از چه سالی در دیواندره فعالیت خود را آغاز کرد؟
از اواخر سال 90 فعالیت در رشته ووشو در دیواندره شروع شد. در سال 91 هیات و اعضای آن شامل رئیس هیات، نایب‌رئیس، دبیر وخزانه‌داری مشخص شد. حتی کمیته‌ها را هم مشخص و ثبت کردیم. از سال 92 کلاس بانوان را هم فعال کردیم.

چرا ووشو را انتخاب کردید؟
با این‌که در کیک بوکسینگ مقام‌هایی از جمله 14 بار مقام اول استانی، مقام اول، دوم و سوم کشوری، مقام اول بین‌المللی را به دست آورده بودم، اما با توجه به برخی از خصوصیاتی که ووشو داشت این رشته را انتخاب کردم. ووشو فدراسیونی عالی و منظم دارد، دارای لیگ‌های دسته یک و برتراست، امکان حضور در بازی‌های آسیایی، مسابقات کشورهای اسلامی و مسابقات جهانی ووشو و همچنین مشخص بودن مسابقات انتخابی تیم ملی سبب شد که تغییر رشته دهم.

ووشو در دیواندره با مربی‌گری شما چه موفقیت‌هایی به دست آورده است؟
می توان به مقام اول تیمی در 3 رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان استان، مقام‌های اول متعدد سبکی، مقام اول «معین مدرسی» در مسابقات انتخابی تیم ملی سال 94، مقام سوم «آرمان محمودی» در مسابقات انتخابی تیم ملی سال 94، مقام اول لیگ کشوری «محمد صادقی» در سال 95، مقام اول لیگ کشوری «معین مدرسی»، مقام دوم «سجاد حسینی» در مسابقات انتخابی تیم ملی که حدود 15 روز در اردوی تیم ملی جوانان بود، 2 دوره مقام اول تیمی جوانان در لیگ استان و کسب عنوان هیات برتردر سال‌های 94 و 95 اشاره کرد.

برای علاقه‌مند کردن نونهالان و نوجوانان به این رشته چه کارهایی انجام داده‌اید؟
علاوه بر این‌که به‌طور منظم آزمون کمربند را برگزار کرده‌ایم، اردوهای تفریحی، بازی‌های گروهی و برگزاری رقابت‌های دوستانه را در اولویت قرار داده‌ایم. در بخش بانوان نیز مربی بانوان ما «ژیلا احمدی» است و شاگردان وی در سال‌های 93 و 94 عضو تیم استان بودند.

آینده این رشته را در دیواندره چطور می‌بینید؟
 با توجه به استعداد فراوانی که در نوجوانان و جوانان این شهرستان وجود دارد و برنامه‌ریزی منظم این هیأت در زمینه آماده‌سازی شاگردان خود، مطمئن هستم که در آینده‌ای نزدیک عضو ثابت تیم ملی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی خواهیم شد.
حدود 90 شاگرد در این رشته فعالیت می‌کنند که در3 شیفت به آنها تمرین می‌دهم. از این 3 شیفت گلچینی از نفرات مستعد را در قالب تیم ووشو دیواندره گنجانده ام که هر روز تمرین می‌کنیم. این هیات با کادری مجرب در حال انجام وظیفه است.
به جرات می‌گویم تنها هیاتی هستیم که با مشورت و هم دلی و برنامه‌ریزی منظم برای پیشرفت هرچه بیشتر و رسیدن به  اهداف هیات کار می‌کنیم. هر سه ماه یک‌بار مسابقه شهرستانی برای استعدادیابی برگزار می‌کنیم و بعد از آماده شدن شاگردان، اردو و مسابقه ای با استان‌های هم جوار برای سنجیدن سطح آمادگی بچه‌ها برگزار می‌کنیم.

از علت موفقیت دیواندره‌ای‌ها در این رشته بگویید.
شرایط آب و هوایی این منطقه و سخت‌کوش بودن ورزشکاران دیواندره ای در موفقیت‌شان در این رشته تاثیر گذار بوده است. بچه‌ها تحت شرایط سخت هم تمرین می‌کنند و شانه خالی نمی‌کنند.

برای پرورش ورزشکاران و مربیان در سطح ملی باید چه اقداماتی انجام داد؟
برای این‌که ما به صورت حرفه‌ای کار کنیم و در منطقه قطبی باشیم، باید چند کار مهم را انجام دهیم. اگر هر هیاتی برای خود جایی مستقل داشته باشد، مثل خانه ووشو، روز به روز شاهد پیشرفت خواهد بود. چون دیگر مجبور نیست روزهای تعطیل تمرین نکند یا این‌که هفته‌ای سه جلسه تمرین کند. فدراسیون با برگزاری دوره‌های ارتقای سطح علمی به صورت دوره‌ای می‌تواند در ارتقای دانش مربیان کمک کند. مربیان هم باید هزینه کنند و یا حداقل از طریق اینترنت و فضاهای مجازی مطالعات ورزشی خود را به روز کنند. پیگیری خانواده‌ها در زمینه پیشرفت هرچه بیشتر اهداف هیات با سرکشی از باشگاه و هزینه کردن برای بچه‌ها نیز خیلی مهم است. مسئولان هم می‌توانند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با تجهیز کردن سالن‌های ورزشی شهر و تامین کردن مربیان نقش مهمی ایفا کنند.

فعالیت‌های سیروان کرمی
«سیروان کرمی» مربی و یکی از قهرمانان رشته رزمی «ووشو» می‌گوید: سال 80 در رشته رزمی کیک بوکسینگ زیر نظر « مسعود سهرابی» مشغول به فعالیت شدم که مقام‌های قهرمانی‌ زیادی را در استان، کشور و حتی در سطح بین‌المللی کسب کردم. سال 86 هم به‌طور مستقل پا به عرصه مربی‌گری گذاشتم و در رشته‌های کیک بوکسینگ و موی تای شاگردانم عناوین قهرمانی متعددی را به‌دست آوردند. از سال 91 بعد از گذراندن دوره مربی‌گری پیشرفته در آکادمی ووشو در تهران شروع به مربی‌گری ووشو کردم.


تاريخ : جمعه 31 خرداد 1396 | 1:30 | نويسنده : سیروان کرمی |

تیم منتخب ووشو دیواندره



تاريخ : دو شنبه 15 خرداد 1396 | 20:0 | نويسنده : سیروان کرمی |
.: Weblog Themes By قالب ووشو:.